Jump to content

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor     

  1. Today
  2. Amiral Daha Batmadı

    @Ozan Kaya teşekkür ederim hocam elimden geleni yaptım sizlere begendirebildiysem ne mutlu bana. Ikinci çerçeveyi daha bitiremedim bitire bilsem finish yapacam inşallah.
  3. Son hafta
  4. Amiral Daha Batmadı

    @01usagi01 Ellerine sağlık, çok güzel olmuş. Epoksi kullanmadan deniz efekti güzel olmuş
  5. Daha eskiler
  6. Amiral Daha Batmadı

    Sayın Yöneticim bazı yerlerde resim çekmeyi unuttum mazur görün valla iş bulamama stresi ve geçim derdinden. Ama aşamaları yinede çekiyorum konu taşınması sizin takdirinize kalmış. Straforu çerçeveledim ve biraz değişikliğe gidip tekrardan alçı ve silikon uygulaması yaptım. Ve şuan fark ettim resimler karışık yüklenmiş affınıza sığınıyorum. Şuan yaptığım çerçeveye doktor çubuklarından gelişi güzel bir ikinci bir çerçeve yapacağım inşallah oda kaplama şeklinde olacak şuanki son resimleri paylaşmak istiyorum.
  7. Amiral Daha Batmadı

    Çookkk güzel Taban kısmının devamını bekliyorum. Yapımına dair daha fazla fotoğraflar gelecek mi ? Yoksa final görüntüsü mü sadece ? Diorama resimlerine alacağım ona göre konuyu.
  8. Amiral Daha Batmadı

    Herkese Selamlar iyi forumlar bol güzel dioramalar. Geçen hafta bit pazarından almış olduğum 1:43 gemiciği denize taşıdık kayalık yapacaktım kayalığa dogru surukleniyor hissi için sonra vaz geçtim seyir halinde olması daha güzel olur dedim. Kullanılan malzemeler; Eski bir gemi, strafor, sıcak silikon ve alçı birde boyalar. Alçıyı hazırlar iken içine mavi boya kattım boya ile uğraşmamak için ve straforumuza bir güzel gelişi güzel yaydım ve o anda gemiyi oturtmak geldi ve oturttum. Gemi kenarlarını beyaz boya ile hafiften boyadım ve alçının üstünü komple sıcak silikon ile kapladım ( epoksim bitti ve iş bulmadığım için malzeme tedarik edemiyorum) ilk silikon katman soguduktan sonra tekrardan dalga islemi yaptım suan cercevem kaldi yorumlar sizlerden.
  9. Selamlar.

    Merhaba; bu yaptığınız dioramalar'dan gelir yani kazanç sağlamadığınız sürece sorun olmayacağı kanısındayım. Misal Marvel karakterlerinin olduğu bir sahne yarattınız bunu sattığınız anlaşıldı o zaman lisans yaptırımlar ile karşılaşırsınız. Aksi halde sorun olmayacağı kanısındayım. Aramıza hoş geldiniz Nurullah bey
  10. Subaru İmpreza Rally Diorama

    😊😊😊 başka şekilde anlatılamazdı:) Aslında ışıktan dolayı o şekilde gözükmekte süngeri boyayıp miksere attıktan sonra kuruması için 2 gün bekledim bende ama beklediğime de değdi yeşil boyam bitmişti ve yeşil renk için sarı ve lacivert kullandım mavim olmadığı için. Yorumun için teşekkür ederim tekrardan.
  11. Subaru İmpreza Rally Diorama

    Renk sanki biraz yapay olmuş gibi abi. Cidden doğal durucak rengi tutturmak aşırı zor ben bi kavanoz süngeri 1 haftada yapmıştım. Sırrı da orda, emek. Bi gün sadece doğal rengi tutturabilmek için onlarca deneme yaptım, her renk boya almadığım için önce sarıyla maviyi karıştırıp yeşil ürettim, baz yeşil fazla yapaydı. Kahverengi kattım, siyah kattım, beyaz kattım, biraz daha sarı kattım. Kırmızı kattım her türlü rengi denedim yeşille. Ta ki istediğim tonu bulana kadar. sonra sulandırdığım boyada beklettim süngerlerimi. Çıkardım tek tek ellerimle sıktım. Kurumalarını bekledim.blenderda önceden ufaltmayı denemiştim olmamıştı. Ben de Hafif nemli iken elime bi makas alıp bunları elimin altında toplayıp bi berberin ara makas atarkenki hızında, bir kebapçının kuşbaşıyı zırhla kıyma yapması gibi saatlerce süngerlerle uğraştım. Arkada çalan müzik ve yanan sigaralarla inanılmaz dinlendirici oluyor her dakikası. Sonucu izlemek ise orgazm. Ağaçlara yapıştırdıktan sonra, ağaçların gövde kısmına elimdeki malzemelerle nasıl daha gerçekçi gövde yapabilirim diye düşündüm. Yine onlarca denemeden sonra. Boya, tutkal, su, alçı karışımını verimli buldum. En önemli noktası fırçayla sürülebilecek bi kıvamda olmasıydı. Onun için de o kadar deneme. sürdükten sonra fırçayı dik bi şekilde dokundura dokundura dik şekilde girintili çıkıntılı bi yüzey oluşturdum. Tamamen kuruyunca da üstünü eskitme yapar gibi kahverengiye boyadım. Diorama yaparken hep düşünüp hep denemen lazım yani abi.
  12. Subaru İmpreza Rally Diorama

    Ağaç eklemesi yapıldı şuanlık 1 ağaç. Kabloları bir güzel doladım ama yeni başlayanlar ve sevgili üstatlar matkap ile çevirim demeyin kaza bela başınızda eksik olmaz. Temada biraz değişikliğe gittim kırmızı beyaz kağıdı kaldırıp alçı sateni yerleştirdim. Yorumlarınızı beklemekteyim.
  13. ankara diorama staj/çıraklık ​​​​​​

    Merhaba, hoşbuldum:) Yanıtlarınız için teşekkür ederim. Aslında başlığı açtıktan sonra formları biraz inceledim sanırım haklısınız güzel bir kaynak oluşmuş burada. Aradığım bir çok şeye cevap bulabilecek durumdayım sanırım. En kısa zamanda malzeme toparlayıp projemi sizlerle paylaşırım umarım.. Desteğiniz için tekrar teşekkürler
  14. ankara diorama staj/çıraklık ​​​​​​

    Merhaba hoş geldiniz bende yeniyim burada. Sayın @DioramaTürkiye ve @sezeralemdar dediği gibi burada ki paylasimlardan kendi yorumlarımız ile gelişiyoruz. Mesela ben çim zemini, toprak zeminini ve aafalt zeminimi ince elenmiş kum ile yapmaktayim. Matkap ucuna kendim yaptigim mikserimi ince kumu istediğim renge boyayarak dolgu zeminimi hazırlıyorum.
  15. ankara diorama staj/çıraklık ​​​​​​

    Merhaba Furkan Kimseye ihtiyacınız olmadığını söylemek isterim. Yapmak istediklerine karar verdikten sonra kendi yöntemlerini geliştirebilirsin. Şahsi kanaatim her yol mübah. Forumda kendi yollarımızla yaptıklarımızı paylaşıyor ve birbirimize destekler atıyoruz. Naçizane tavsiyem hiç ama hiç durmadan (evet tam şu anda) başlaman. eğer inanmazsan diye 🙈 aşağıya hayatımda ilk yaptığım şeyle, nereye evrildiğini gösteren iki foto bırakıyorum.. Sevgiler.. (çok eğleneceksin..🙋🏽‍♂️😅🙈)
  16. Selamlar.

    Öncelikle selamlar saygılar. Ben Nurullah Demirel Sakaryadan yazıyorum birkaç aydır dioramaya merakım var elimden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyorum her ne kadar ortaya bişey cikaramasamda bu işin sabır ve tecrübe üzerine kurulu olduğunun farkındayım. Benim size sormak ve danışmak istediğim bir husus var. Benim yoğunlaşmak istediğim nokta pc oyunları daha çok özgün bişeyler oluşturmaktan ziyade oynadığım oyunlardan bir bölüm yada bir sahnenin dioramasini yapmak zaten bu isteğim neticesinde diorama ile tanıştım böyle bir hobinin var olduğunu öğrendim. Danışmak istediğim husus ben bu dioramalari yaptığım bi youtube kanalı açmak istiyorum bu lisanslı oyunların bu şekilde yapılıp paylaşılması telif hakları doğurur mu ileride başımı ağrıtır mi . Bana tecrübeniz ve bilginiz dahilinde yardimci olursaniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ediyorum. Esenlikle kalın.
  17. ankara diorama staj/çıraklık ​​​​​​

    Aramıza hoş geldiniz Umarım istekleriniz yönünde bir cevap alırsınız ama şuan en yakın kaynak forumda paylaşılanlar.
  18. Merhabalar, forumda yeniyim. Ankara'da 30 yaşında, web/mobil arayüz, grafik tasarımı yapmaktayım. Ayrancı'da yaşamaktayım. Yıllardır maket ve diorama konusuna ilgim var ama maalesef ki uzaktan. Nereden nasıl başlayacağıma dair fikrim olmadığından, pek cesaretlenemedim ve bir türlü başlayamadım. Bu konuda bana yardımcı olabilecek Ankara'da yaşayan yaptığını anlatmayı bilen en önemlisi bunu paylaşmaktan çekinmeyen çırağı olarak beni kabul edebilecek bir usta arıyorum. Makul bir istek mi tabi ki bilmiyorum, insanların genelde bu işi hobi olarak evlerindeki ufak atölyelerinde (hatta alanlarında demek daha doğru) yapmakta olduğuklarının farkındayım. Belki buna elverişli alanı olan biriyle tanışırım diye şansımı denemek adına bu başlığı açtım. En büyük beklentim malzeme, boya kullanımına ve seçimine dair bilgi edinmek ve bazı trikler kapabilmek. GSF'liyim. Elim fırça tutar, renkten, ışıktan, kompozisyondan, dengeden, üç boyuttan anlarım. Usta çırak yoluyla aktarımın önemine ve başarısına son derece inanırım. En kısa zamanda tanışmak dileğiyle. Saygılarımla
  19. Rally dioraması

    Daha bitmedi hocam daha sürprizler yapabilirim
  20. Rally dioraması

    @kursatovski hocam elinize sağlık güzel olmuş.
  21. Rally dioraması

    Harika elinize sağlık. Bitti mi tamamen ?
  22. Subaru İmpreza Rally Diorama

    @kursatovski kardeşim o kadar çok denedim ki bakıldığında o hissiyati vermemektedir. Önemli olan da bu değilmi zaten o hissiyatı vermesi
  23. Rally dioraması

    Uzun zamandır hem forumda aktif olamıyorum, hem de dioramalarımla ilgilenemiyorum, sebebi yazlıkta olmam ve evime haftada bikaç gün dönebiliyorum. Döndüğüm zaman motul yazılı kemer gözüme hoş gözükmedi ve söktüm. Ve gece evde boş boş otururken dioramamın yanlarına tamamen elle wrc (world rally championship) ve subarunun logolarını çizdim fırçayla boyadım
  24. Subaru İmpreza Rally Diorama

    Ağaç gövdesini bildiğimiz telleri birbirine sararak yapıp üstüne tutkal kapladıktan sonra kahverengiye boya, yapraklar için de bulaşık süngerini ufak ufak kırpıp minicik süngerler haline getir, sonra da yeşil boyayı sulandır iyice, 4-5 saat içinde beklet kurut. Ağacın uçlarına tutkal sürüp süngerleri ya serp, ya da süngerlerin içine batır. Üstüne de son olarak sabitlemek için saç spreyi sıktı mı tamamdır.
  25. Merhaba Ben.

    Merhaba @mcan hocam hoş bulduk
  26. Subaru İmpreza Rally Diorama

    Sayın Yöneticim bende bitirmek istiyorum ama elimde ağaç kalmadı ve kendimde ağaç yaparken sıkıntı yaşıyorum. Bunun üstüne ikinci ralli Dioramasını yaptım oda askıya alındı ağaç olmadığı için.
  27. Merhaba Ben.

    Merhaba Ali bey . Hoş geldiniz.
  28. Subaru İmpreza Rally Diorama

    Merakla devamını bekliyorum
  1. Daha fazla aktivite göster

Copyright © 2017 Diorama Türkiye. Tüm hakları saklıdır.

Diorama Türkiye platformu diorama hobisine gönül vermiş tüm bireyleri tek platform altında toplamak adına kurulmuş olmakla  birlikte diorama malzemeleri, ekipmanları ve uygulamalı ders makalelerini içinde barındıran bir platformdur. Forum kuralları gereği tüm kullanıcılar konu ve mesaj içeriğinde kullandığı üslubuna dikkat etmeli her zaman yapıcı ve olgun davranmayı esas almalıdır. Hobiyi geliştirmek ve ülke sınırlarımız içinde  genişlemesini daha  fazla kitleye  hitap etmesini sağlamayı görev edinmiş olan Diorama Türkiye platformuna hoş geldiniz.

×